A típusszám, de szerintem mindet hasonlóan lehet megbontani.
A racsnit a kerékről én úgy vettem le, hogy a racsni letekerőt befogtam a satuba, ráhúztam a racsnit a kerékkel együtt és a kerékkel tekertem ki, így volt elég nagy erőkar hozzá.
Ha sikerült a kerékről levenni a racsnit és kicsavartuk középről a gyűrűt akkor levehetjük a távolságtartó kis alátéteket is ha vannak, valamint vegyük ki a golyókat, ügyelve, hogy az alsó részt még ne emeljük le, mert alul kigurulnak a második sor csapágygolyók! A következő képen a racsni felső része látható, az alatta levőn az alsó. A képen látható a rece amin a fém pöcök ugrál.
A racsni lelke a drótgyűrű által tartott fémpecek amely a középponti test két oldalán is megtalálható. Ránézésre is nagyon szépen megmunkált a racsni belseje és nagyon jó az anyaga is. Minőségi benyomást kelt.
Az alsó csapágygolyók. Nem mértem le de szerintem alul és felül ugyan az a méret van. Mindent petróleummal kitisztítottam és bezsírozva összeszereltem. Utána gyönyörűen futott a racsni.
A hátsó kerék csapágyháza. A tengely csak a racsni leszerelése után húzható ki, mert másképpen nem férünk a tengely kónuszához.
A hátsó tengelyt a csapágytengely és a golyókat megtisztítottam és bezsírozva összeszereltem. Feltűnő volt, hogy mindkét oldalon találtam hibás csapágygolyókat, Gepidáéknál úgy látszik nem tökéletes a minőség.
Még egy kis történelem a Shimano márkáról. 1921-ben alapították Japánban a vállalatot, már akkoriban racsni gyártással indított az alapító. Azóta már horgászfelszerelést, evezős felszereléseket is gyártanak a kerékpár alkatrészeken túl.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése