Ezt a kerékpárt a szomszéd barátunktól kaptam, mert ők nem használták, csak kidobták volna. Állítólag mikor hozzájuk került még nem volt ilyen rozsdás csak a tároló helység túl párásnak bizonyult. A festés és a műanyagok úgy néznek ki mintha nagyon sokat töltöttek volna napsütésen.
A feliratok szerint Rajpura-ban gyártották. Ott tényleg van (volt?) egy kerékpárgyár, de az interneten alig találtam információt róla. Gyakorlatilag semmit. India Európai szemmel furcsa ország, jelenleg körülbelül egymilliárd-kétszázhetven millió a lakossága. 127 szerese Magyarországnak. Állítólag Kína után itt gyártják a világon a második legtöbb kerékpárt. Ez a példány nem tudni hogyan került Magyarországra, Vaterán árulnak még párat, úgyhogy nem az egyedüli ami idekerült. Lehet, hogy még a szovjet időkben importáltak belőle, talán még utána is. A beütött számok alapján 1992-es évjáratú. Egyetlen weboldalt találtam ahol vele foglalkoznak. Itt. Állítólag a kerékpár csak nagyon réginek tűnik, de valójában nem is olyan régi, 80-as 90-es évekből származhat. Tudni illik Indiában sokáig gyártanak régi Angol licensz alapján dolgokat. Autókat, kerékpárt. Ha minden igaz az Angol Raleigh Roadster alapjai szerint építették. Interneten egyetlen Indiai kerékpár web-shopot sem találtam. Jöjjenek a képek.
Inkább felületi rozsdának mondanám.
A pumpa hiányzik a tartó megvan. Ékes a hajtókar felfogatás.
A hátsó sárhányón is hirdeti magát a gyár. The Roadmaster Industries of India Ltd. SUPERIOR Rajpura (Pb.)
Csavaros pálcás sárhányó felfogatás, nálunk a 30-as években volt ilyen.
A dinamó hátul van, a lámpa üvege hiányzik, valami megnyomhatta és kiesett vagy összetört.
Rugós támasztója van, kicsit ez is kivirágzott.
Genuine leather, eredeti bőr, Tested azaz letesztelték. Én is, nagyon kényelmes.
Ezt a feliratot még majd ki kell silabizálni.
A kék üveges óriási első lámpa nagyon eredeti és látványos.
És nincs lelopva elölről sem a fejtábla. A már olvasott szöveg, valamint, hogy All steel bicycle. Azaz teljesen acél kerékpár. Nem tudom mi másból lehetne.
A fék a felnit fékezi, sokkal jobb mint a nálunk használt gumi dörzsfék.
Na, ez rejtély. Hogyan tudott a matrica alatt rozsdásodni? Nem tűnik sérültnek a matrica, viszont mivel a fém mikor rozsdává válik, kitágul és kezdi lenyomni a matricát.
A csengővel nem spóroltak, van benne anyag.
Matrica került az első sárhányóra is.
Kapott olajat rendesen mindenhová.
A csomagtartó nagyon masszívnak tűnik.
Van láncfeszítő is.
Van láncvédő, és mintás fogaskerék. Arany csíkozás mindenhol
A lánc elég furcsa kinézetűvé vált, de nincsen beállva, lehet még hajtani a biciklit.
A krómozás kapott az idő vasfogától
Kíváncsi vagyok a kontrafék belsejére.
Innen hiányzik egy porvédő.
Ez kérem Indiai.
Én azt mondom ez a gyártási év és hónap, de lehet, hogy nem.
Ez meg a sorozatszám. Ha ennyit legyártottak az nem semmi.
A Miller felirat a lámpán és a dinamón is felbukkan. Lehet, hogy rengeteget ér!
Arany csíkozás és kiszívott festés.
Fene tudja, lehet, hogy gyárilag szigszalagoztak. :) De inkább utólagos kókányolásnak mondanám.
Ide is egy cicaszemet.
A küllőkön is van cicaszem.
2. rész
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése