Az első kerékből is kivettem a tengelyt, a bal oldali csapágy perselyből hiányzott 5 golyó a 10-ből. Ide 3/16-os csapágygolyó kell. Rozsdamarózás utáni állapot:
Látszik, hogy a kerékagy is márkás Fichtel&Sachs gyártmány, zsírzószemmel.
Az F&S felirat és a 42-es évszám a tengelybe is be van ütve.
Az 42-es évszám a kónuszokba is be van ütve. Manapság semmit nem jelölnek. Látható még egy V betű is, az nem tudom mit jelölhet.
A kónusz elég kopott, de mivel eredeti és nem lesz sokszor használva, megtartom
Lakkozás után a felni:
Eljött az első tengely visszaszerelése, zsírozáshoz a következőt használom. Prista grease 400g.
A bal oldali tengely az F&S, mellette a Csepel Velencéből leselejtezett enyhén görbe darab. Az F&S-ről hiányzott két anya, azokat a másikról pótoltam.
Az eredeti és az új csapágyak. Az eredetieket nem cseréltem, csak letisztítottam. A hiányzó 5 darabot pótoltam.
Kész paszta mégsincs este.
Felkerült az új külső és belső is, előre egy borzasztó márkás Vee-Rubber került, 32-630-as avagy 27x1 1/4-es amint látható. A gumik kálváriáját a következő posztban sírom majd el.
Ezekre a régi kerekekre úgynevezett falcos köpeny való, manapság már csak a Rubena gyártja 28-os méretben.
VálaszTörléshttp://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/egyeb-meretek/28-coll-hagyomanyos/100699_rubena-v19-mistral-28x1-1-2-gumifalcos-28-gumikopeny/