Eljött az összeszerelés ideje, először a középtengelyt szerelem be. Az eredeti csapágyak így néztek ki tisztítás előtt:
Tisztítás után:
A csésze egyik oldala, a réz összekötő csővel:
A másik csésze:
Már bent is vannak a csapágyak jól bezsírozva:
A tengely:
Az ellenanya, körmös alátét, kónusz és porvédő:
Itt látszik összeszerelve. Mikor kipróbáltam és próbából megtekertem a tengelyt, az nagyon csúnyán forgott. Ugrált, akadt. Először a kissé kopott kónuszra gyanakodtam és vettem egy új tengelyt új kónuszokkal. Mikor betettem az újat, ugyan olyan rossz volt! Mint kiderült a csapágyak voltak hibásak, kopottak. Ebből is tanultam, hogy a csapágyak helyett inkább újat kell betenni, pedig sértetlennek tűntek. Szóval az új csapágyakkal már szépen járt a régi tengely régi kónuszokkal.
A középső lánckereket kezelés után olajjal kentem át, kipróbálom mennyire tartós.
Az új kormánycsapágy és persely.
A beépítendő készlet:
Még a rossz első kerékkel, de már talpon.
A régi kerék próbára:
Szerelés:
Az új hátsó kerék és az új 18-as fogaskerék.
Ez a reklám helye, igazából ez volt jó méretben, duplafalú alufelni.
Cseh Velosteel kontrával és eredei kontrakar tartó vassal.
Az új bal hajtókar és pedál. Itt meg kell jegyezzem, hogy a régi kerékpároknak, legalábbis ez és az 1942-nek vastagabb a tengely vége ahová a hajtókart kell húzni. Hogy az új hajtókar ráférjen le kellett esztergáljam a régi tengelyt. Persze túrhattam volna régi hajtókart, de most ez van.
Új ékek is kellettek mindkét oldalra a hajtókar felfogatásához.
A kormány is a helyén. Szépen néz ki, furcsán nagy az első villa dőlése és elég alacsonyan van a kormány is.
Szerencsére nincsen észrevehető görbület a vázban.
Itt még olajos kezelés lesz. Az alsó csészével megint csak volt szenvedés, mert a csésze hozzáért az eredeti villakónuszhoz amit megtartottam mert az új túl tág volt. Így le kellett flexelni belőle egy mm-t, hogy ne érjenek egymáshoz.
Felül az új csavarok és a régi kormányrúd.
A jobb kormánymarkolat csak a fém.
Persze a lánc is új.
Kipróbáltam a láncfeszítőket amihez hozzá tudtam jutni, azonban sajnos nem túl passzentosak. De nagyon hasznos mert csak tekeri az ember és már be is állítja magát a kerék.
Az ülés cső szorító csavar az eredeti.
A kormánycsavar.
A már korábban említett kormányrögzítő csavarja innen állt ki, itt lehetett tekerni.
A fék megmaradt lekezelt alkatrészei, az üléscső és a pumpatartók.
Közben beköltözött a padlásra egy Alien. Persze ez csak egy emberfejnél nagyobb darázsfészek. Nem kéne piszkálni, de itt sem maradhat.
A sárhányókat felpróbáltam a kerékpárra az új tartópálcákkal.
Íme az új első kerék.
A hátsó sárhányót is felpróbáltam.
Az ülés új és ez lesz ezen a kerékpáron. Még hátra van a sárhányók lefestése.
A fék alsó részét újonnan pótoltam.
Üdvözlöm! Gratulálok a számos felújított bringához! Egy 1939-es WM 28-ast bringának kezdtem neki. Ez a legelső munkám. Hátha tud segíteni, középtengely beütőcsészét pl. hol tudnék beszerezni? ami ebben volt, törött. :(
VálaszTörlés