2016. április 23., szombat

Fapados erősítő Kínából - Olcsón jót

Már régóta gondolkoztam, hogy ki kellene építenem egy surround hangrendszert, hogy a filmeket és a sorozatokat térhatású hanggal tudjam élvezni. Van egy mini-hifi-m ami csak Dolby Surround Pro-Logic régi rendszert használ. Ez a sztereo hangsávból állítja elő a hátsó hangszórók hangját és a két hátsó hangszórón ugyan az a hang jön. De a számítógépem alaplaján lévő és az USB-s hangkártyám 5.1 csatorna kimenettel rendelkeznek. Tehát gondoltam, hogy a mini hifi adja majd az első két csatornát és veszek hátulra egy olcsó számítógépes hangszórót ami a hátsó két csatornát játszaná le. Sajnos a jobb minőségűek nem olcsók, a teljes hangfalszettek megint nem. Nekem itthon amúgy is van egy pár elfekvő nagy hangszóróm, elég lenne egy erősítő hangszóró nélkül. Egy bolti sztereo erősítő is elég drága, az 5.1-esek megint csak. Meg nagy helyet is foglalnak, a használtak is drágák.

Aztán egy blogon olvastam, hogy kínából lehet rendelni erősítő elektronikát doboz nélkül. Ez a megoldás nagyon megtetszett, mert borzasztó olcsó, kis helyet foglal, ha akarom bedobozolom, ha akarom akkor nem. Találtam is egy jól fogyó modellt. Így lehet rákeresni E-bay-en:

TPA3116D2 50Wx2+100W 2.1 Channel Digital Subwoofer Amplifier Board 12V-24V Power

Íme a kép E-bay-ről:


A 2x50W + 100W-os teljesítményt természetesen senki se higgye el. Persze lemérni nem tudom, de tuti, hogy nem igaz. Szóval megrendeltem 3500 !!! forintért szállítással és pár hét alatt meg is érkezett a cucc.

Valójában is úgy néz ki mint az e-bay képen, itt van az én fotóm róla. Kapunk hozzá csavarokat meg tekerő gombokat is.


Mit is tud ez a kicsike. Adunk neki 12V-24V közötti feszültséget, valamint a jack csatlakozón vagy a három lábú kábelen (adnak hozzá kábelt ) hangbemenetet és ezt felerősíti. Három kimenete van, bal, jobb és subwoofer. Gondolom a subwoofer kimenetre csak az alacsony frekvenciás hangokat küldi. Van három tekerője. Egyik a csatorna hangerő a második a subwoofer a harmadik meg a total hangerő. Nem jöttem rá mi a különbség a totál hangerőszabályzó és a csatorna hangerő között. Igazából egymást erősítik, tehát a max hangerőt mindkettő feltekerésével érhetjük el.

Ezt állítja magáról:

Chip Select: TPA3116D2 * 2
Supply voltage: DC 12-24V
Output Power:: 50W * 2 + 100W
Output Impedance: 4-8Ω
Frequency range: 14-100Khz
SNR: 100db
Switching frequency: 1,2 Mhz

Az az igazság, hogy lehet, hogy mind hazugság, meg kell hallgatni és kiderül, hogy jó vagy nem.


Be is kötöttem, a számítógép tápegysége adja a 12V-ot, a hangkártya a hang jelet. Csavarokkal lehet a kábeleket rögzíteni, tök jó megoldás. Az az igazság, hogy nem voltak elvárásaim a hangminőségével kapcsolatban. A mini-hifi 6 ohm-os hangszóróit kötöttem rá próbából, ezek viszonylag elfogadhatóan szólnak de nem profik. Szóval rákötöttem és elindítottam egy zenét és meglepően jól szól, nincsen alapzaj, szuper jó. Csak dicsérni tudom. 3500 Ft-ért ez egy csoda. Nagyon szépen szól, a surround hátsó csatorna hangjainak tökéletes lesz. Akár fő erősítőnek is simán elmenne szerintem, amit mindig használ az ember, nem csak mozizáshoz. Ami hátránya, hogy ugye kézzel kell állítani a hangerőt, nincsen távirányító, kijelző. De ennyi pénzért ilyen jót, én nem panaszkodom, csak használom. Tényleg csak ajánlani tudom. Ja a lapka mérete 10x7 centi, pici.


Ezeket is adják mellé, gondolom a dobozba szereléshez.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése