2016. április 3., vasárnap

Oxy gain e-cigaretta akkumulátor szétszedése

Egy munkatársam adta szétszedésre ezt az e-cigaretta akkumulátort, hogy lássuk mi van benne. Magyarországon forgalmazzák, de szerintem valahol Ázsiában gyártják saját márkával mint oly sok más cég is. Ezek úgy működnek, hogy egy folyadékot egy fűtőszállal elpárologtatnak és azt szívják be az emberek. Ennek a típusnak az alján állítható a feszültség 3,3V-4,8V-ig. Állítólag ez az elérni kívánt hőmérséklet miatt fontos. Belül egy feltehetően Li-ion akkumulátor található, bár ez sehol sincsen feltüntetve. Van rajta egy gomb, amit ha ötször megnyomunk akkor ad csak feszültséget. Ha megint ötször megnyomjuk, akkor nem ad.


Itt már a szétszedett állapotot látjuk. Mivel nem volt baj, hogy roncsolódik, a tetejét befogtam a satuba és óvatosan elkezdem lehúzni mint egy kupakot. Ki is szakadt vezetékestül. Csak a képen látható gyűrű maradt a fekete henger tetején meg a kiálló drótok. Itt vigyázni kell, nehogy zárlatos legyen az akkumulátor mert akkor jön a pukkanás. Lehúztam a gyűrűt is és kipottyant a földre a belül lévő akkumulátor.


Márkajelzése nincsen, legalábbis ezekből a feliratokból nem találtam rá az interneten. 18650-es méretszabvány és 7.77Wh-s. Ebből következtettem, hogy ha Li-ion cella és 3,7V-al számolok akkor 2100mAh-nak kell lennie. Nincsen fém házban, csak zacskóban.


A fém henger míg egyben volt vastagabbnak tűnt, szétszedve már látszik, hogy eléggé vékonyka és hajlítható. Persze ütés ellen jól véd.


Az alján ez a tekerő található. Szerintem ez egy változtatható ellenállás, ha tekerjük, úgy változik a leadott feszültség.


A tetején van maga a vezérlő elektronika a gombbal.



A gomb mellett kis ledek vannak amik tájékoztatnak az akku töltöttségéről, valamint, visszajeleznek ha bekapcsoljuk.


Az egyik chip anonimizált, míg a másik egy SONIX SN8P27113BA 8-bites mikrokontorller. Ezek eléggé intelligens és programozható cuccok már. A lapocska egyben egy feszültség fel és letranszformáló is, mivel egy li-ion cella kb 3,7V-ot ad le, de a tekerővel ez elvileg változtatható. Gondolom az akkumulátor védelem is itt foglal helyet.


Elég kompakt konstrukció, ami nem igazán tetszett benne, azok a cérnavékony kábelek. Ha tényleg nagy áramerősséget veszünk le az akksiról akkor szerintem túlmelegedhetnek. Bár nem állandóan vannak leterhelve, csak ha az ember megnyomja a gombot pár másodpercre. Megmértem a cella kapacitását, 1977 mAh lett, ami nagyon jó, újnak mondható a gyári 2100mAh-hoz képest. Még azt megjegyezném mennyire nagy nyereség lehet ezeken a termékeken. Tippem szerint egy ilyet előállítani olyan 1200Ft lehet. De akkor már nagyon sokat mondtam. Lehet, hogy a fele. A boltban pedig 5-6 ezer forintba kerülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése