2018. szeptember 12., szerda

Elegem van már megint! Fényképezőbe a 18650-et, újra kókányoltam!

Adott egy 2007-es Sony DSC-H5-ös digitális fényképezőgép amit 2016 végéig használtam gyakrabban. Valahogy a mobilok kinyomták a kezemből, de most újra elővettem. A bajom mindig is az volt vele, hogy 2 db AA ceruza akksiról működik. Ezek annyira gagyik, hogy az fantasztikus. Hol feltöltöm és tudok fényképezni vele 100 képet, hol meg feltöltés után 2 kép után le is merültek. Útálom. Felmerült bennem, hogy itt van az új technológia, a Li-ion akksik. Nekem van egy pár használt laptop akksiból kiműtött 18650-esem. Miért ne működhetne erről a fényképező?



A feszültsége kicsit magasabb csak mint a két ceruza akksié, 2,4 volt helyett, 3,7 volt. De ennyit bírnia kellene. Össze is kókányoltam egy teszt összeállítást, hogy egyáltalán működik-e a dolog.




Jelentem tisztelettel, hogy működik a dolog. Nagyon is jól. Egyetlen hátulütője, hogy nem látom az akksi feszültségét, ami azért baj, mert 3 volt alá nem nagyon illik meríteni mert akkor már károsodik a cella. De ha időnként rámérek a feszültségre akkor meg lehet úszni a dolgot. Ha pedig valakinek védő elektronikával ellátott 18650-es cellája van, akkor ezzel nem is kell törődjön, az elektronika nem engedi, hogy nagyon leessen a feszültség, lekapcsolja az áramot.








Egy tiplifából vágtam le ami a régi elem formát adja majd, a kábel végére egy kis fémet forrasztottam amit a tipli aljára ragasztottam. Erre azért volt szükség mert az érintkezők a gép mélyében vannak.

Most, hogy működik, újra élvezhetem a mobilnál sokkal jobb vakut és a 12x-es optikai nagyítást.
Itt egy példafotó a Sony-val. Először nagyítás nélkül, majd 12x-es zoom-mal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése