2015. november 19., csütörtök

Digitális Casio karóra régen és most, DB-31 elemcsere otthon

Van egy 1990-es években vásárolt Casio digitális karórám. Nagyon szeretem, használom is minden nap, attól függetlenül, hogy manapság újra divat ilyen régi órákat hordani. Íme:


Típusszáma: 871 DB-31

A különlegessége az, hogy 30 telefonszámot tud tárolni a memóriájában, melyhez 8 karakter szöveget is el lehet menteni. (ideális volt rövid iskolai dolgozatíráshoz segítségnek) El tud még tárolni 5 időpontot amikor riaszt, ide is darabonként 8 karakteres szöveg is elmenthető. Szellemesek voltak a Japán gyártónál mert az óra az évet is mutatja, de csak 1985-2029-ig van benne az "öröknaptár". Tehát 2029 után 1985 következik. Lehet, hogy nem gondolták, lesz valaki aki még 2030-ban is használná. Odáig már csak 15 év van hátra, szerintem kibírja. Ami még kiemelkedő, hogy 10 évvel ezelőtt volt benne az elem utoljára cserélve.

De az ok amiért gondoltam írok az óráról, hogy megnéztem a Casio mai órakínálatát. Manapság is kínálnak hasonló tudású órát. Azaz, hogy teljesen ugyan ilyet. A technika óriásit fejlődött, de Japánban még úgy gondolták megállt az idő. A mai órák még mindig csak 30 telefonszámot tudnak tárolni. Pedig már olyan óriási memóriacsipeket árulnak, hogy csak na. Itt látható a legújabb modell! 30 telefonszám! Stopper! Visszaszámláló! 5 ébresztés! 10 évig bírja az elem ami az újonnan kifejlesztett elektronikának köszönhető! Igazi kabaré. Amivel többet tud, hogy 50 méterig vízálló, ledes a világítása, 2029 után is tudja a naptárat! Szóval a régi is 10 évig bírta ugyan ilyen tudással. Valami fejlesztést elvártam volna, mondjuk 100 telefonszám vagy ilyesmi. Megjegyezném, hogy a 1990-es években az én órámnak volt egy fejlettebb változata is, ami 50 telefonszámot tudott tárolni.

Ennyit a technika fejlődéséről. Még egy csúcs weboldal retró órákról, egy hatalmas gyűjtemény rengeteg fotóval: itt

Elemcsere:

Miért cserélje az órás az elemet, ha mi is ki tudjuk cserélni?


Miután kicsavartuk a hátlapot tartó négy csavart, leemelhetjük a kis fehér műanyag toldalékot ami a felső képen már nem látszik, csak a következőn felül. Az elemet egy kis fémlap szorítja a helyén. Az óra alsó gombok felőli részénél ki lehet pattintani ha lenyomjuk és kiakasztjuk az elemtől elfelé húzva. Ekkor kivehető az elem és rakjuk be az újat. CR1616 os gombelem kell bele. Nekem egy Maxell volt benne, azzal 10 évig bírta, most egy GP-t rakok bele. Miután beraktuk az újat, lehet, hogy nem indul el az óra, nem mutat semmit a kijelzője. Ilyenkor úgymond resetelni kell. Van egy kis lyuk az elem mellett AC felirattal. Oda dugjunk be egy fémtűt és a másik végét érintsük ahhoz a fémhez amin az AC felirat van. Et Voila! Működik, rakjuk vissza a műanyag toldót és a hátlapot. Ennyi.


4 megjegyzés:

  1. Nekem is ilyenem volt.Most nézelődtem és rátaláltam a kiirásra.Katonaságnál használtam és a telefon számok voltak benne.Meg hát vizálo volt.

    VálaszTörlés
  2. Menő kis óra volt ez a suliban! :D

    VálaszTörlés
  3. Köszi a közzétett információkat 20 éve cserélgetem az elemeket, de szinte soha nem indult el egyből. Ezt a resetes dolgot nem ismertem. Most is egy databank 50 nel kínlódtam mikor rátaláltam a bejegyzésre, és azonnal jól működik. Köszi mégegyszer!

    VálaszTörlés
  4. Ölellek drága barátom a reset tanácsért.
    Még amikor az órás cserélt benne elemet Ő se tudta

    VálaszTörlés