2015. november 22., vasárnap

Roadmaster 1992-es Indiai kerékpár felújítása 1. rész: India varázsa

Ezt a kerékpárt a szomszéd barátunktól kaptam, mert ők nem használták, csak kidobták volna. Állítólag mikor hozzájuk került még nem volt ilyen rozsdás csak a tároló helység túl párásnak bizonyult. A festés és a műanyagok úgy néznek ki mintha nagyon sokat töltöttek volna napsütésen.
A feliratok szerint Rajpura-ban gyártották. Ott tényleg van (volt?) egy kerékpárgyár, de az interneten alig találtam információt róla. Gyakorlatilag semmit. India Európai szemmel furcsa ország, jelenleg körülbelül egymilliárd-kétszázhetven millió a lakossága. 127 szerese Magyarországnak. Állítólag Kína után itt gyártják a világon a második legtöbb kerékpárt. Ez a példány nem tudni hogyan került Magyarországra, Vaterán árulnak még párat, úgyhogy nem az egyedüli ami idekerült. Lehet, hogy még a szovjet időkben importáltak belőle, talán még utána is. A beütött számok alapján 1992-es évjáratú. Egyetlen weboldalt találtam ahol vele foglalkoznak. Itt. Állítólag a kerékpár csak nagyon réginek tűnik, de valójában nem is olyan régi, 80-as 90-es évekből származhat. Tudni illik Indiában sokáig gyártanak régi Angol licensz alapján dolgokat. Autókat, kerékpárt. Ha minden igaz az Angol Raleigh Roadster alapjai szerint építették. Interneten egyetlen Indiai kerékpár web-shopot sem találtam. Jöjjenek a képek.



Inkább felületi rozsdának mondanám.


A pumpa hiányzik a tartó megvan. Ékes a hajtókar felfogatás.


A hátsó sárhányón is hirdeti magát a gyár. The Roadmaster Industries of India Ltd. SUPERIOR Rajpura (Pb.)


Csavaros pálcás sárhányó felfogatás, nálunk a 30-as években volt ilyen.


A dinamó hátul van, a lámpa üvege hiányzik, valami megnyomhatta és kiesett vagy összetört.


Rugós támasztója van, kicsit ez is kivirágzott.


Genuine leather, eredeti bőr, Tested azaz letesztelték. Én is, nagyon kényelmes.



Ezt a feliratot még majd ki kell silabizálni.


A kék üveges óriási első lámpa nagyon eredeti és látványos.


És nincs lelopva elölről sem a fejtábla. A már olvasott szöveg, valamint, hogy All steel bicycle. Azaz teljesen acél kerékpár. Nem tudom mi másból lehetne.


A fék a felnit fékezi, sokkal jobb mint a nálunk használt gumi dörzsfék.


Na, ez rejtély. Hogyan tudott a matrica alatt rozsdásodni? Nem tűnik sérültnek a matrica, viszont mivel a fém mikor rozsdává válik, kitágul és kezdi lenyomni a matricát.


A csengővel nem spóroltak, van benne anyag.


Matrica került az első sárhányóra is.


Kapott olajat rendesen mindenhová.


A csomagtartó nagyon masszívnak tűnik.


Van láncfeszítő is.


Van láncvédő, és mintás fogaskerék. Arany csíkozás mindenhol



A lánc elég furcsa kinézetűvé vált, de nincsen beállva, lehet még hajtani a biciklit.


A krómozás kapott az idő vasfogától



Kíváncsi vagyok a kontrafék belsejére.



Innen hiányzik egy porvédő.








Ez kérem Indiai.


Én azt mondom ez a gyártási év és hónap, de lehet, hogy nem.


Ez meg a sorozatszám. Ha ennyit legyártottak az nem semmi.



A Miller felirat a lámpán és a dinamón is felbukkan. Lehet, hogy rengeteget ér!





Szerintem ez a 92 is a gyártás évét jelzi.


Arany csíkozás és kiszívott festés.



Fene tudja, lehet, hogy gyárilag szigszalagoztak. :) De inkább utólagos kókányolásnak mondanám.


Ide is egy cicaszemet.


A küllőkön is van cicaszem.


2. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése