Adott egy 2002-es Opel Corsa C személygépjármű, aminek nem szabadna elromlania a mondás szerint. Néha mégis történik vele ez-az. Most például a külső hőmérséklet érzékelő mondta fel a szolgálatot. Először ostobaságokat mutatott, majd csak két vonalkát.
A csere menete nagyjából követhető a videómon:
A szenzor az autó jobb elejénél található a lökhárítóhoz erősítve. Kívülről egy csavarhúzóval a peckeket kiakasztva be lehet nyomni, majd a kábelről a biztosító kar kiakasztása után lehúzható. A hozzáférés kicsit szűk, nekem vékony a kezem, felülről is elértem de az autó alól egyszerűbb.
Furcsaságként megemlíteném, hogy a kábelkorbács az utastérből az autó bal oldalán megy előre a lökhárítóhoz, onnan egy külön kábelt vezettek el a jobb oldalra a hőmérőnek. De minek?? Miért nem rakták bal oldalra? Spórolhattak volna csatlakozót, kábelt. Persze lehet, hogy egy jobban felszerelt modellben más is oda van kötve. Ha spórolás van akkor ne pazaroljunk! :)
A szenzor egy ilyen műanyagba foglalt termisztor:
Már a német minőség sem a régi! 14 év alatt elromlott a hőszenzor. Ejjnye.
Hogy mi a fene kerül rajta 1300 forintba, mindenki döntse el maga. De, hogy ki lehet hozni max 100 forintból, az biztos. Persze az 1300-on már az alkatrész kereskedő haszna is rajta van. Persze a csere szenzor már nem Siemens gyártmány, ki tudja meddig fogja bírni. A cucc egy egyszerű műanyagba ágyazott termisztor ami a hőmérséklet függvényében változtatja az ellenállását. Ennyi, slussz.
A következő képet a Wikipediaról vettem, a szerzője: S 400 HYBRID
Az első opelt 1899-ben gyárották Németországban, 1929-ben részvénytársasággá vált a vállalat és ebben az évben meg is szerezte a többségi tulajdont az Amerikai General Motors. Az Opel Corsa C-t 2000-2006 között gyártották Európában. Az 1.2-es motor harmat gyenge hozzá, 75 lóerő, persze... Amúgy a beltér nagyon strapabíró. Nem rohad.
Már szereltem rajta a műszerfalpanelt ahol a kilóméteróra is található. Azt produkálta, hogy menet közben minden mutató lekókadt, kialudtak a lámpák. Ha pofon csaptad, akkor magához tért. Néha nem akart az autó beindulni, ilyenkor sem működött semmi kijelző. Nyilván érintkezés hiba volt. Egyben ki lehet venni a helyéről a műszeregységet. A hátulján a csatlakozó viszont olyan kritikán aluli minőségű, hogy én szégyellem magam a fejlesztők helyében, úgy lötyög az ócska csatlakozó mint a fene. Adtam neki WD-40-et, azóta jó. Szép napot mindenkinek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése