2015. augusztus 15., szombat

1981-es Csepel Velence kerékpár felújítása 2. rész: Időugrás az elkészült kerékpárhoz

A pedál alkatrészei éppen most voltak rozsdamentesítve:


A pedál váza:


Az összeszerelt váltókar, sajnos a kiinduló állapotról nincsen fotóm:


Az elkészült kerékpár:


A javítási lista a következő volt a szokásos tisztítás, rozsdamentesítés és lakkozáson túl. Az első villa enyhén hajlott amitől kissé balra húz a kormány, de mivel meg akartam tartani az eredeti villát, végül azt nem cseréltem. Megszokást igényel a használata. :) Az első tengely kissé hajlott volt, azt lecseréltem újra. A láncot és a hátsó fogaskereket ki kellett cserélnem. Hátul 19 fogas a gyári fogaskerék, ezt lehet változtatni, ki milyen áttételt szeretne. A gyári elektromos kábel bele volt szakadva a vázba, újra kellett húznom. A pedálok nagyon kotyogtak, a csapágyak itt teljesen el is rozsdásodtak. De úgy ítéltem meg, hogy nem olyan vészesen rosszak és megint csak meg akartam tartani az eredetit így zsírozás után a régi csapágyak maradtak. A torpedó kontra görgői már berágódtak az aktív dobfeszítő kúpba, így azt az egész részt ki kellett cserélnem. (komplett körmös fejrész) mert nem akadtak meg a tengelyházban és csak forgott körbe hajtás helyett. Az ülés rugói egy elkopott tartólemez miatt belenyomódtak az ülésszivacsba, így ha nem akartam kidobni (nem akartam) eszkábálnom kellett egy támasztékot. Nem túl esztétikus, viszont működik. A hátsó keréken egy küllő hiányzott, valamint elöl nem volt első dörzsfék és mindkét lámpa is hiányzott. Ezeket mind pótoltam. A sárhányókat és láncvédőt ez eredeti fehér színűre festettem zománcfestékkel.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése