2015. október 30., péntek

1942-es ismeretlen női kerékpár felújítása 9. rész: Sárhányók, csengő és a pumpatartók

Az "Ezüst-nyíl"-hoz ahogyan tegezem a kerékpárt, még tartoztam pár alkatrésszel. A sárhányó rozsdamarózás után:




A kerékpáron talált csengőt is tartósítottam, mely egy Cseh Es-Ka gyártmány. A márkáról további részletek:
itt
itt
itt
Lehet, hogy a kerékpár is egy Cseh Es-Ka lenne? Ha újdonság derül ki frissítem a bejegyzéseket.


Sajnos csak a képen látható alkatrészek maradtak meg a többi korábban elveszhetett. A fő tengelyt le kellett cserélnem mert a menetes vége nagyon el volt ferdülve.



Az eredeti pumpatartók, nem eredeti szárnyas csavarokkal. A csavarokat lecseréltem mert állandóan körbe fordultak, nem is értem miért ilyen rossz kialakítással gyártották őket. A pumpatartó alá egy kis gumicsíkot tettem, hogy ne karcolja a vázat.



A felszerelt tartósított csengő.


A belsejét láthatjuk itt. Sajnos működésképtelen a hiányzó alkatrészek miatt. Mivel le kellett cseréljem a tengelyét ezért mágnesekkel fogattam össze mert az eredeti menet nem metrikus volt.



Itt a felszerelt első sárhányó látszik. Tudom, hogy kókányolt, de amúgy is atomháború utáni időket idéz a bicikli állapota. Persze tökéletesen használható, csak a kinézete posztapokaliptikus.





A korábban felújított pumpát rá is raktam, éppen illik randaságával ide. :)


A bolhapiacon vettem egy kókadt hátsó sárhányót, hogy pótoljam a hiányzót. 300 Ft volt, utólag belegondolva 100-at kellett volna mondjak árnak. 






Az első sárhányó L vasát is megkurtítottam, hogy esztétikusabb legyen.



Kezelés után és felszerelve az "új" hátsó sárhányó:


Teljesen illik a biciklihez, apokalipszis most.




Összeállt teljesen a kerékpár, bár ezen a képen még a kezelés előtti a hátsó sárhányó, de utána is ugyan így néz ki. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése