2015. november 13., péntek

1930 körüli, feltehetően Weiss Manréd férfi kerékpár felújítása 2. rész: Kerekek

Az idő eléggé megviselte az első acél felnit. A hátsó kerék elő sem került. A festése a kerékpárral egyező méregzöld színű. 


A küllőkön a W a Weiss Manfréd gyárra utal mint már említettem, a küllők anyája rézből készült, de könnyen deformálódik.


A felnin van egy nagyobb ütésnyom a szelepnyílásnál, remélem a gumi kiegyenlíti majd a horpadást.



A tengely mellett a csapágyperselyben egy csapágygolyó sem volt és ez is eléggé korrodált.


A felni belső részén is maradt még festék.



A zsírzószem enyhe olajmaradékkal.


A szelepnyílás melletti küllőn még látható a szelepsapka kis tartóláncának egy szeme. Régebben a szelepsapka fémből volt és kis lánccal volt a küllőhöz fogatva, hogy el ne vesszen. Szerintem ez nagyon hiányzó részlet manapság, persze már a szelepsapka is műanyag.


A kerék másik oldala.


Bevizezve a festést jobban előjön az eredeti színe és a szép arany csík díszítés.





Pucolás, csiszolás után ennyi rozsda meg festék jött le.


Rozsdamarózás utáni állapot felszerelt gumival. A ráillő gumiméret a 622-es.





Az eredeti tengely nem ferde, használható állapotban van, jelzés nélküli. A két kónusz viszont el van torzulva, feltehetően az első kereket ért ütéstől amitől a felni is horpadt.





 Pótoltam a hiányzó csapágygolyókat és összeraktam a tengelyházat.





Sajnos az első próbakörön kiderült, hogy a kerék horpadása nagyon zavaró ütést okoz gurulás közben. Kikalapálni sem sikerült.


A kereket nem tudom így használni a kerékpáron, egy újat kellett vásároljak. Mivel a hátsó kerék is hiányzott azt is pótolnom kellett egy kontrafékes felnivel. A vásárolt új első felni tengelye viszont vastagabb mint ami beférne a kerékpár villájába, így ki kellett cserélnem az eredeti tengelyre. A kónuszokat cseréltem, a porvédő peremet az új kónuszokról áttettem a régiekre. Mivel a felni csapágyháza szélesebb is mint az eredeti kerék, így az ellenanyák nélkül kellett felszerelnem a kereket. Sajnálom az eredeti felnit, szívesen használtam volna, de így sérülten csak nehezéknek jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése