2016. december 10., szombat

Kapu led világítás bohóckodás-szívás

A kapualjunk elég sötét tud lenni éjszaka, így gondoltam majd én kiépítek oda Led világítást. Persze túl egyszerű lett volna venni a boltban egy Ledszalagot, felszerelni egy konnektort kapcsolóval és kész. Gondoltam sokkal jobban megnehezítem a dolgomat. Van nekünk egy csengőreduktorunk amiről a csengő működik.



Na majd ez adja az áramot! Mekkora ötlet, két legyet egy csapásra. Csak ekkor derült ki, hogy a csengőreduktor váltóáramot ad, a led-eknek meg egyenáram kell. Rendben akkor építettem egy egyenirányító áramkört. Egy diódahíd, egy kondenzátor és egy kapcsolóból állt.



Működött is rendesen. Valahonnan jött egy ötlet, hogy van itt telefonkábel, nem kell venni külön elektromos kábelt a vezetékezéshez. Ennél rosszabb ötletet nehéz lehetett volna kitalálni. Hajszálvékony a telefonkábel vezetéke és rémálom forrasztani.



Na nem baj, összeszenvedtem. E-bay-ről vettem fehér fényű Led szalagot gombokért (2,5 dollár (722 ft) volt 1 méter az 5050-es típusbol ami erősebb) bekapcsoltuk de a Led szalag nem működött. Az okra nem jöttem rá, az egyenirányító működött magában, a kábelezés is, arra gyanakodtam, hogy a csengő reduktornak sok volt a terhelés és vagy kicsi a feszültség. A ledszalagnak 12V kell. Bár csak pár száz milliA áramerősségről volt szó, direkt csak 15 cm szalagot használtam, hogy nehogy túlterheljem a csengőreduktort. Ennél a pontnál már rengeteg órát csesztem el teljesen feleslegesen. Persze közben tanul az ember. Pipa lettem, elmentem a helyi lámpaboltba vettem egy Led trafót 1500 vagy 2000 volt?



Na ezt berakva már működött a dolog, vettem egy kapcsolót, azzal lehet kapcsolni, az áramot a csengőreduktor bemeneti oldaláról vettem. A Led szalag fénye nagyon erős, viszont nem fehér, hanem inkább kékes hideg. A képen fehérnek tűnik, de kékes valójában. A projekt sikerrel zárult, önkéntesen vállalt önszivatással. A led szalagnak van egy saját öntapadó oldala, a fához csak azzal van felragasztva. Kíváncsi vagyok meddig tart.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése