2016. december 10., szombat

Asus A696 Pocket PC - PDA - Elszállt felette az idő

2008 Októberében vásároltam ezt a zseb számítógépet. 65.000 Ft volt 4GB-os memóriakártyával, ami mai értéken 84000 Ft.


Ebből már egy nagyon komoly okostelefont lehet kapni, persze eltelt 8 év közben.


A célom az volt, hogy navigálásra használjam mert GPS vevő is van benne. Akkoriban ez még annyira nem volt általános dolog, hogy mindenkinek van GPS vevője. Meguntam az eltévedéseket az autóval. Csak egy megemlékező bejegyzést írok róla, mert nagyon szeretem, de ma már az okostelefonok majdnem kiszorították a használt kütyüim közül. A méretet a mellette lévő toll alapján be lehet saccolni.


De még használom. Intel processzora 416MHz-es egymagos, Microsoft Windows® Mobile™ 6 operációs rendszer, 240 x 320 felbontású érintőképernyő, de nem mint a maiak, hanem kis ceruzával kell böködni a fóliát rajta. 256MB Flash ROM az adatoknak, 64MB SDRAM a programoknak. 64Mbyte! Nem gigabájtokról beszélünk.


Van benne GPS vevő, SD kártya foglalat, Wifi, Bluetooth, Usb, infra. Fullos cucc volt annó. Internetről sok alkalmazást le lehetett tölteni hozzá. Navigációs programot, játékokat használtam leginkább.


Volt egy program amivel infra távirányítóként lehetett használni, tanítható is volt bármilyen távirányítóval. Van rajta böngésző, lehet internetezni, de ma már olyan lassú, gondolom a szabványok változása miatt is.


Ami érdekes volt rajta, hogy volt egy program amivel a nyers GPS adatokhoz hozzá lehetett férni, gondolom PC-n egy GPS vevővel ez ma is lehetséges. A legfurcsább egy kísérlet volt amit kipróbáltam, hogy lementem a metróba és bekapcsoltam a GPS vevőt. Természetesen a pozíciómat nem volt képes meghatározni, viszont a pontos időt és dátumot igen, gyakorlatilag azonnal. Ezen elcsodálkoztam, mert a GPS jelek elég gyengék, legalábbis ezt hittem. Videókat is néztem rajta, nem is kellett őket kisebbre konvertálni, feliratokat is megjelenített. Saját hangszórója is van, de fejhallgatót is rá lehet dugni. Természetesen MP3-akat is simán lejátszik. Szóval egy komplett számítógép csak kicsiben. Ma már egy olcsóbb okostelefon mindenben többet tud nála.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése