2015. szeptember 20., vasárnap

1942-es ismeretlen női kerékpár felújítása 8. rész: Elkészült, kivéve a csengő és a pumpatartók

Összeállt végül a kerékpár, kb 16.000 Ft volt az anyagi ráfordítás amiből a hiányzó alkatrészeket pótoltam. Ha a gumikból elsőre jó méretet rendelek, megspórolhattam volna 2.000 forintot. A végeredmény egy kissé Mad-Max-es kopott kinézetű, de tökéletesen újjáépített és működő bicikli a padlás sötétjéből. Amikor elsőre kipróbáltam, még nem volt tökéletes a kontra beállítása, de miután kijavítottam nagyon szuper lett. Maga a kerékpár súlya mindössze 12,5 Kg, szokatlanul könnyű. Ennek megfelelően valamint a vékony gumiknak és a jól választott áttételnek köszönhetően nagyon nagy élmény menni vele. A Mountain Bike-omhoz képest mérföldekkel jobb! Egy kis hibája van, hogy a váz egy kissé meg van csavarodva, a homlokcső a nyeregcsőhöz képest balra hajlik. Nagyon nem zavaró. Meg a kerekekben van egy kis csámpa, de legalább így patinás, nem olyan steril mint egy új bicikli. Az hozzá való első sárvédőt egyelőre nem rakom rá, így is teljesen jól néz ki.



A legolcsóbb rugós nyereg volt a boltban, ahhoz képest teljesen használható, még akár kényelmesnek is mondanám.




Az új pedál nem korhű, viszont nem is üt el annyira.



A karos fék is tökéletesen működőképes, bár a hatékonysága gyakorlatilag nulla.












Itt látszik egy kicsit a vázcsavarodás.


Meg itt is. Mindenkinek ajánlom, hogy a felújítás megkezdése előtt a váz torzulásait, repedéseit mindenképpen fel kell deríteni, hogy ne utólag derüljön ki, hogy nem használható, vagy nem éri meg javítani.




73 éves a Komet kontrafék, de még mindig tökéletesen működik. Valamit tudtak már akkor is.








Közben a fűben feltűnt egy kisteknős.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése