2015. szeptember 21., hétfő

1930 körüli feltehetően Weiss Manréd férfi kerékpár felújítása 1. rész: Weiss Manfréd szelleme

Az 1942-es ismeretlen kerékpár barátja következik ami ugyan arról a padlásról került elő. Ő már azért viseltesebb állapotban van, de a kor nem számít! Amikor először megláttam és vettük le a padlásról, nekem is az fordult meg először a fejemben, hogy ez már inkább csak ócskavas. De idővel megbarátkoztam vele is. Van benne potenciál és van vele kihívás. Íme a váz, eredetileg méregzöld színű volt, arany csíkozással. Sajnos a festék 90%-a már lekopott, tehát rozsda borítja inkább.


A villa nem tűnik ferdének, jól néz ki teljesen.


Itt van a beütés is a vázon, 16920. Sajnos eddig mást nem találtam rajta. Itt közelről is megfigyelhető az idő vasfoga.


Az első felni is megvan, sajnos a hátsó nincsen. A küllővégeken látható W jel a Weiss Manfréd gyárra utal.


A felni eredeti színe és arany csíkozása.


A középtengely:


Az ülés egy bőr a régi típusú rugós felépítéssel. Eleinte idegenkedtem tőle, de mikor először ültem ilyenen, minden képzeletet felülmúlóan kényelmesnek találtam. Mindenképpen megmentendő.


Az első lánckerék Csepel felirattal, újabb pont afelé, hogy Csepelen készült.


A kormány egyik fogantyúja még megvan, a kornak megfelelő forma fából:


A macskaszem is nagyon szép, mind az első mind a hátsó sárhányó megvan, persze a képen látható állapotban.


3 megjegyzés:

  1. Így elsőre tényleg a harmincas évek WM gépek képét tükrözi, de meglehet, hogy egy kicsit másról van szó! A hátsó támvilla csavaros rögzítése zavar be a képbe, láttam már hasonlót. Továbbá a középrész nem eredeti teljesen és már legalább egyszer biztosan szét volt szedve ezért néz ki úgy ahogy az anya, stb. A szine sem eredeti, eredetileg szép fekete zománc védte, aztán valaki átfestette és becsíkozta. Az első villa sem illik a képbe, mert az egy szintén harmincas évekből származó WM Ballon gépből van. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egy kereskedő a WM - től vásárolt alkatrészekből állította így össze a gépet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes megfigyelések, köszönöm a sok hasznos leírást!

      Törlés
  2. Ha véglegesen WM kerékpárnak tekintenénk akkor még a homlokcső "lágy" muffozottságát követően a zománctáblás korszakba tartozik, azaz a harmincas évek közepére tenném a gyártási évét.

    VálaszTörlés