2015. szeptember 10., csütörtök

1942-es ismeretlen női kerékpár felújítása 7. rész: Középrész, kormány, egyéb alkatrészek

A kormánycsapágyazás alkatrészeit tisztítom meg éppen:





Ez a gyűrű a kontra porvédő gyűrűje, csak azt is most tisztítottam. A golyók kiestek a csapágytartóból, de simán vissza lehet rakni őket.



Ez jött ki a csapágyakból és a perselyekből.


Rozsdamarás előtt a gumifék.




Gumifék felfogató csavarja.


A karos gumifék kormányrögzítője.


A kormánybeállító csavar feszítő dugója.


A kontranyelv váztartó elem:



A lámpatartó.


Rozsdamarás után a fék és a középcsészék:


Rozsdamarózott minden.


Eljött a középrész összeszerelése:


Középrész csapágyak.


Csésze:


Középrész menete a vázban:



Zsírba ágyazott csapágyak:


A közptengelyen ÉNB beütés látható, mely az Éllő Nándor - Budapest rövidítése, ő egy kerékpár alkatrész gyártó mester volt annó. A V betű nem tudom mit szimbolizál. Sajnos utólag kiderült, hogy van egy kis görbület a tengelyben, de természetesen ez nem akadályoz meg abban, hogy simán visszategyem és így használjam. :)



Egy 36-os kulcs csodát tesz a jobb csésze visszacsavarásánál.

Figyelem! A jobb csésze balmenetes, tehát az óra járásával megegyezően lehet kitekerni. A bal csésze jobbmenetes, az óra járásával ellentétesen lehet kitekerni, ugyan úgy mint a csésze ellenanyáját.


Belefotóztam a középrészbe miután a jobb oldali csésze már a helyén volt.


A középrész csapágy átmérője 6,2 mm.


Már kész is a dolog.


A jobb oldalra kerül a hosszabbik rész a lánckerék miatt.


Jöhet a kormány összeszerelése a csapágyakkal.



Felső csapágy:


Alsó csapágy:


Az ülés csöve rozsdamarás előtt:


Próbából betettem a kerekeket a vázba, egész pofás lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése