2015. szeptember 9., szerda

1942-es ismeretlen női kerékpár felújítása 5. rész: Első kerék

Az első kerékből is kivettem a tengelyt, a bal oldali csapágy perselyből hiányzott 5 golyó a 10-ből. Ide 3/16-os csapágygolyó kell. Rozsdamarózás utáni állapot:




Látszik, hogy a kerékagy is márkás Fichtel&Sachs gyártmány, zsírzószemmel.


Az F&S felirat és a 42-es évszám a tengelybe is be van ütve.


Az 42-es évszám a kónuszokba is be van ütve. Manapság semmit nem jelölnek. Látható még egy V betű is, az nem tudom mit jelölhet.


A kónusz elég kopott, de mivel eredeti és nem lesz sokszor használva, megtartom




Lakkozás után a felni:




Eljött az első tengely visszaszerelése, zsírozáshoz a következőt használom. Prista grease 400g.


A bal oldali tengely az F&S, mellette a Csepel Velencéből leselejtezett enyhén görbe darab. Az F&S-ről hiányzott két anya, azokat a másikról pótoltam.


Az eredeti és az új csapágyak. Az eredetieket nem cseréltem, csak letisztítottam. A hiányzó 5 darabot pótoltam.






Kész paszta mégsincs este.








Felkerült az új külső és belső is, előre egy borzasztó márkás Vee-Rubber került, 32-630-as avagy 27x1 1/4-es amint látható. A gumik kálváriáját a következő posztban sírom majd el.




1 megjegyzés:

  1. Ezekre a régi kerekekre úgynevezett falcos köpeny való, manapság már csak a Rubena gyártja 28-os méretben.
    http://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/egyeb-meretek/28-coll-hagyomanyos/100699_rubena-v19-mistral-28x1-1-2-gumifalcos-28-gumikopeny/

    VálaszTörlés