2016. július 27., szerda

2008-as Shimano MF-TZ20 6 fogaskerekes racsni kitisztítása

A Hauser kerékpárom racsnija mintha kicsit akadozott volna, gondoltam kipucolom.
Így néz ki a racsni, elég koszos, olajjal kentem meg a láncot, de nem volt jó ötlet, mert a por, homok beleragad.





Hasonlóan mint a 2002-es MF-TZ07-est. A következő Shimano racsni leszedő segítségével lehet a kerékről letekerni a racsnit (a képen).



De még mielőtt letekernénk, ajánlom a racsni belső gyűrűjének előzőleges meglazítását. Ez a gyűrű a racsni közepén látható a tengelynél és két kör alakú bemetszés van rajta. Egy megfelelő bele illő fém rúddal (vagy célszerszámmal) és kalapács segítségével az óra járásával megegyező irányban egy kicsit lazítsuk meg, de még ne tekerjük le.



A racsnit a kerékről én úgy vettem le, hogy a racsni letekerőt befogtam a satuba, ráhúztam a racsnit a kerékkel együtt és a kerékkel tekertem ki, így volt elég nagy erőkar hozzá.


Ha már a racsnit kipucolom, kipucoltam a hátsó kerékagyat is, de sajnos kiderült, hogy az egyik oldalon a csapágypersely szét van repedve, a kereket ki kell cseréljem. 22 évet bírt csak.



Ha sikerült a kerékről levenni a racsnit és kicsavartuk középről a gyűrűt akkor levehetjük a távolságtartó kis alátéteket is ha vannak, valamint vegyük ki a golyókat, ügyelve, hogy az alsó részt még ne emeljük le, mert alul kigurulnak az alsó csapágygolyók!

Pucolás után az alkatrészek így néznek ki. Látható a Shimano felirat előtt egy két betűből álló kombináció. Ez bizony a gyártási időt mutatja. Itt van egy táblázat az azonosításhoz. A GI 2008-at jelent. Hasznos lehet, ha egy kerékpár életkorára vagyunk kíváncsiak. Persze feltételezve, hogy a racsni nem volt cserélve.

A belső gyűrű.


A belső forgó rész.



Alulról


A kis fogakon ugrál két kis pöcök, ennyi az egész.


Csak a belsejét pucoltam ki.



Kopottnak tűnnek a fogak, de szerintem ez újonnan is ilyen volt.


A kis fém gyűrű ami a pöcköket a helyén tartja.


Indul az összerakás.



A zsírba ragasztva a golyókat, a helyükön maradnak, helyén van a két kis pöcök és az őket fogó gyűrű.


Ráhúztam a külső részt, a távtartó gyűrűket beraktam.


Bent vannak a felső csapágygolyók.


Lezárva a felső menetes fedéllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése