2016. július 24., vasárnap

Csepel Tura kerékpár felújítása 1970-ből 3. rész: Váz

 A kormányt a középső csavar enyhe kilazításával, majd egy kalapácsütéssel a csavarra, már ki is tudjuk húzni a vázból.


Az anya szorítja le a nyelves alátétet, alatta a kónusz található.


Ez a fém csúcs feszül bele a kormányba amikor felül meghúzzuk a csavart.


A hosszú csavar, alján a csúccsal.


Ide szorul be.



A felső kónuszt lecsavarva tűnik elő a felső csapágy, kissé rozsdás és kenés nélküli.

 

Ráfér a zsírozás.



Az alsó csapágy az első villa lehúzásával kerül elő.

 


Az alsó és a felső csapágy megegyezik.



A pumpatartó vasak.



A kontra karjának rögzítője.


Nagy öröm, hogy a díszt nem tépte le senki a vázról!


A villa vázban levő részén még csillog a festék, mert sok napot nem látott.



A láncvédő tartója, sajnos a láncvédő nincsen már meg.


A villa arany csíkozása sajnos csiszolás után valószínű megkopik, így megörökítettem.


Idő közben készülnek a kerekek.


Miután lecsiszoltam és lekezeltem a vázat, pár hét után már próbából összeállítottam a kerékpárt.


 A felnik kicsit foltosak, de nem is volt az eredeti állapot helyreállítása a cél.




A középtengelyt és a kónuszokat pótolnom kellett mert hiányoztak. A boltban vettem egy egyszerű menetes csészegarnitúrát, tengelyt és csapágyakat. A bal oldali hajtókar is új mert az is hiányzott. Jó dolog, hogy még ma is kapni minden alkatrészt ezekhez a kerékpárokhoz.



A letisztított kormány kónusz és csavar.


Az első tengely.





Ilyen lett a váz, a rozsda helyén fehér foltok látszanak.

 
Itt már felraktam a kormányt és a vásárolt ülést is.




Sokkal szebb így tisztán a táblája:



Ragyás, ragyás.

 
Újak a pedálok is.


A fogaskerék eredeti, tisztítás után így néz ki.


Új lánc.



Az arany festés szinte teljesen eltűnt.


A kontra horgonykarja.


 

Új hátsó fogaskerék.




 

 


Félrehordott a fényképező.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése