2015. november 15., vasárnap

1930 körüli, feltehetően Weiss Manréd férfi kerékpár felújítása 3. rész: Középtengely

A középtengely szinte teljesen be volt állva, szinte nem is lehetett megforgatni. A rendszere beütő csészés, ami azt jelenti, hogy a vázba vannak beütve a csapágy csészék és a tengelyre csavart kónuszok azokon futnak. A cseréje körülményesebb mint a csavaros csészéknek, ezen a kerékpáron ezt alkalmazták.



A külső ellenanya balmenetes, az óra járásával megegyezően lehet lecsavarni. Alatta egy körmös alátét van.


Az alátét alatt egy porvédő gyűrű volt ami a kónuszra illik és együtt forog vele.


A kónuszt is lecsavartam.


A csapágyak egy érdekes állagú masszában álltak, nem tudom mikor kenhették utoljára. A 30-as években?


A tengely túloldala, itt csak a kónusz található.


A bal és a jobb oldalon különböző méretű és ezért számú golyó volt, nem tudom gyárilag így szerelték-e.


A tengely a jobb kónusszal:



Jelzés nélküli, de nem tűnik ferdének.


Furcsán rossz megmunkálású az ellenanya és a körmös alátét, sorjás mindenhol.



A bal kónusz pereme le van törve? De belül nem voltak darabkák, mintha gyárilag ilyen lenne. Nem túl igényes, persze akkoriban lehet, hogy ez is jónak számított.

A porvédő.



A beütött bal és jobb perselyek elég trutyisak. A kettőt egy réz cső köti össze amiben a tengely forog.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése