2015. november 20., péntek

1930 körüli, feltehetően Weiss Manréd férfi kerékpár felújítása 7. rész: Összeállítás

Eljött az összeszerelés ideje, először a középtengelyt szerelem be. Az eredeti csapágyak így néztek ki tisztítás előtt:


Tisztítás után:


A csésze egyik oldala, a réz összekötő csővel:


A másik csésze:


Már bent is vannak a csapágyak jól bezsírozva:


A tengely:


Az ellenanya, körmös alátét, kónusz és porvédő:


Itt látszik összeszerelve. Mikor kipróbáltam és próbából megtekertem a tengelyt, az nagyon csúnyán forgott. Ugrált, akadt. Először a kissé kopott kónuszra gyanakodtam és vettem egy új tengelyt új kónuszokkal. Mikor betettem az újat, ugyan olyan rossz volt! Mint kiderült a csapágyak voltak hibásak, kopottak. Ebből is tanultam, hogy a csapágyak helyett inkább újat kell betenni, pedig sértetlennek tűntek. Szóval az új csapágyakkal már szépen járt a régi tengely régi kónuszokkal.


A középső lánckereket kezelés után olajjal kentem át, kipróbálom mennyire tartós.



Az új kormánycsapágy és persely.


A beépítendő készlet:


Még a rossz első kerékkel, de már talpon.



A régi kerék próbára:


Szerelés:


Az új hátsó kerék és az új 18-as fogaskerék.


Ez a reklám helye, igazából ez volt jó méretben, duplafalú alufelni.


Cseh Velosteel kontrával és eredei kontrakar tartó vassal.


Az új bal hajtókar és pedál. Itt meg kell jegyezzem, hogy a régi kerékpároknak, legalábbis ez és az 1942-nek vastagabb a tengely vége ahová a hajtókart kell húzni. Hogy az új hajtókar ráférjen le kellett esztergáljam a régi tengelyt. Persze túrhattam volna régi hajtókart, de most ez van.


Új ékek is kellettek mindkét oldalra a hajtókar felfogatásához.


A kormány is a helyén. Szépen néz ki, furcsán nagy az első villa dőlése és elég alacsonyan van a kormány is.


Szerencsére nincsen észrevehető görbület a vázban.



Itt még olajos kezelés lesz. Az alsó csészével megint csak volt szenvedés, mert a csésze hozzáért az eredeti villakónuszhoz amit megtartottam mert az új túl tág volt. Így le kellett flexelni belőle egy mm-t, hogy ne érjenek egymáshoz.


Felül az új csavarok és a régi kormányrúd.


A jobb kormánymarkolat csak a fém.



Persze a lánc is új.


Kipróbáltam a láncfeszítőket amihez hozzá tudtam jutni, azonban sajnos nem túl passzentosak. De nagyon hasznos mert csak tekeri az ember és már be is állítja magát a kerék.


Az ülés cső szorító csavar az eredeti.






A kormánycsavar.


A már korábban említett kormányrögzítő csavarja innen állt ki, itt lehetett tekerni.




A fék megmaradt lekezelt alkatrészei, az üléscső és a pumpatartók.


Közben beköltözött a padlásra egy Alien. Persze ez csak egy emberfejnél nagyobb darázsfészek. Nem kéne piszkálni, de itt sem maradhat.


A sárhányókat felpróbáltam a kerékpárra az új tartópálcákkal.



Íme az új első kerék.



 A hátsó sárhányót is felpróbáltam.





Az ülés új és ez lesz ezen a kerékpáron. Még hátra van a sárhányók lefestése.


A fék alsó részét újonnan pótoltam.






1 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm! Gratulálok a számos felújított bringához! Egy 1939-es WM 28-ast bringának kezdtem neki. Ez a legelső munkám. Hátha tud segíteni, középtengely beütőcsészét pl. hol tudnék beszerezni? ami ebben volt, törött. :(

    VálaszTörlés