2015. november 16., hétfő

SSD-t vettem

Úgy döntöttem hallgatok az idők szavára és lecserélem a számítógépem régi merevlemezét egy SSD (Solid state drive) meghajtóra. Ez már nem mágnesesen tárolja az adatokat nagy sebességgel forgó tárcsákon, hanem mozgó alkatrész nélküli memóriacsipeken. Nekem egy 2007-es gyártmányú Hitachi merevlemezem volt. 250 Gbyte tárhellyel. Ehhez mérten vásároltam az SSD-t is, egy 250 Gbyte méretűt. A márka igazából lényegtelen, én egy Samsung-ot vettem. Állítólag az Intel és a Samsung jókat gyárt. Egy mellékelt program segítségével a régi összes adatot operációs rendszerestül át lehet másolni az új meghajtóra, nem kell újra installálni semmit. Mindenkinek ajánlanám ezt a fejlesztést ha már van legalább 2 GB memória a számítógépben. Ha ennyi nincsen akkor inkább a memória bővítés tud még dobni a teljesítményen. Azon túl, hogy már nincsen zúgó hangja a merevlemeznek mert teljesen halk, sokkal gyorsabb lett minden a számítógépen. Még az internetes oldalak is sokkal gyorsabbak lettek. Egy-egy program megnyitása pár pillanat csupán. A rendszer bekapcsolás után a régi 50 másodperc helyett 20 másodperc alatt indul el. Igazából rá lehet szokni a gyors sebességre, utána egy lassabb számítógépen kínzó a munka.

A képen a szivacson látszik a régi meghajtó nyoma, ennyivel kisebb ez a cucc. Laptopokba is ajánlott , mert alig melegszik és kevesebbet is fogyaszt mint egy hagyományos HDD.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése