2016. február 7., vasárnap

Led izzó vásárlása - Life Light LED vélemény

English version.

UPDATE 2020.11.18: Kialudt egy 2016.02.05-én vásárolt led égő. Majdnem 5 évig bírta.

UPDATE 2019.09.16: Mind működik tovább. Most a boltban 890ft egy 1250 lumenes. Inflálódunk-inflálódunk.

UPDATE 2018.11.04: Mind a 2016-ban vásárolt mind a 2017-ben vásároltak jól működnek napi használatban.

UPDATE 2017.12.01: Vettem még 5 db-ot Black Friday akcióban 772 Forintért darabját. Ez az újabb a specifikáció szerint 12W-ot fogyaszt és 1250 Lumenes. Papíron 150 Lumennel erősebb mint amit régen vettem. A mért fogyasztása 10W. Meglátjuk mennyire bírja, 3 év a garancia rá! A rányomott dátum 2016.10.18. Felteszem ekkor gyártották.
Mivel a fogyasztása 10W, nem is adhat egy 100W-os normál izzónak megfelelő fényt ahogyan a doboza állítja. A 60W-osnál erősebb érzésre. Valahol 70-80W körülinek saccolnám a fényerejét a normál izzóhoz képest. Szóval aki vásárol inkább nagyobb teljesítményűt vegyen mert annál ami rá van írva kevesebbet ad.
-----------------------------
UPDATE 2017.10.15: Működik vígan. A boltban az ára már lecsökkent 990 Forintra. Őrület. És ezen már a kereskedő haszna és a szállítás Kínából is benne van!!
-----------------------------
UPDATE 2017.03.25: Működik vígan, az egyik maradék Philips feladta. A boltban az ára már lecsökkent 1290 Forintra. Lassan ingyen lesz.
-----------------------------
UPDATE 2016.12.03: Az enyém tökéletesen működik azóta is. A boltban az ára már lecsökkent 1390 Forintra. A két energiatakarékos Philips még mindig bírja.
-----------------------------
UPDATE 2016.03.20: A barátom most mesélte, hogy az ő egyik Life Light Led izzója durrant egyet és lerepült a búrája. A biztosítékot is levágta, valószínű, zárlatot okozott. Egy másik ugyan ilyen izzó náluk csak megszűnt működni. Hát nem jó ómen, remélem az enyém nem csinál majd ilyet... Az ő izzóin "2015.03.10" dátum volt nyomtatva. Felteszem a gyártási dátum. Az enyémen 2015.11.01-es dátum van. A cégnél ahol én vettem, már csak 1590Ft. 200 Forinttal olcsóbb lett 1,5 hónap alatt...
-----------------------------
UPDATE 2016.02.18: Lemértem a led lámpa áramfogyasztását. 10,3W. Érdekes, mert ugye a doboz szerint 12W. Valójában megkérdőjeleződik bármilyen információ vele kapcsolatban ami a dobozára van írva... Valószínű, hogy nem adja le az ígért 1100 Lumen fényerőt. De tényleg erős a fénye és olcsó.
-----------------------------

Egy szobában 3db energiatakarékos 11W-os Philips fénycső világított, ebből egy megadta magát kb fél éve. Nem csodálkozom rajta, mert 2006.01.05-én vásároltam őket 900Ft-ért az OBI-ban. Csak onnan tudom, mert ráírtam a dobozára és a doboz még megvan. Tehát már 10 éve. Akkor ezek voltak a legdrágább E14-es fénycsövek. Kiszámítottam, hogy a 900Ft mai értéken 1304 Ft inflációval korrigálva. 600 Lumen fényerejűek. Nagyon elégedett vagyok velük, viszont az utóbbi időben már nagyon kevés volt a fény amit adnak. A fénycsövek ugyanis minél öregebbek, annál jobban csökken a fényerejük. A fürdőszobai 3db 40W-os normál izzónak több volt már a fénye mint a két szóban forgó 11W-os fénycsőnek. Újonnan a doboz szerint 60W-os normál izzónak felelt meg a fényerejük.


Szóval az üresen álló foglalatba vettem egy LED égőt. De egy E27-es foglalatút mert azoknak nagyobb a teljesítménye mint az E14-esnek. Vennem kellett ezért egy E14-E27 átalakítót is. Érdekes a LED égők árfekvése manapság. Az Obi-ban 20W-os energiatakarékos Osram fénycső 1200 Ft. Ugyan itt, 11W-os Led izzó 1060 Lumen-es Osram: 4500Ft!!!!! Ennyit nekem nem ér a LED. Körbenéztem a neten és találtam egy céget akinél 1790Ft-ba kerül egy 12W-os 1100 Lumen-es
2700 Kelvin-es LED égő. A márkája: Life Light LED. Na ebbe ruháztam be. Meglátjuk meddig bírja. A furcsa az, hogy 3 év garanciát vállalnak rá.

Elvileg 100W-os normál izzónak megfelelő fényt ad 12W fogyasztással. Hazavittem, betekertem. Felkapcsoltam a lámpát és nem égett. Na mondom, gratulálok. De mint utólag kiderült a foglalat átalakító olyan formájú, hogy nem lehet rendesen betekerni a csillárba. Kicsit erőltettem, így megrepedt a csillár foglalat, de most már világít. Nekem jó.

Szóval érzésre is nagyon jó a fénye, igaz lehet a 100W-nak megfelelő fényerő, persze nem raktam mellé egy normál izzót, hogy összehasonlítsam. Nem vibrál és nem hideg a fénye, a meleg fényűt vettem. Bár van akinek ez sem elég meleg.

Viszont az égő forró mint a fene! Mikor kíváncsiságból hozzányúltam a foglalatához, megégette a kezem! Nem tudom meddig fogja bírni ilyen hőterhelés mellett az elektronikája. Szerintem nem is a LED-ek mennek tönkre előbb, hanem az elektronika ami letranszformálja a hálózati feszültséget a LED-eknek.

Ha történik vele valami, frissítem ezt a bejegyzést. Emlékeztetőül: 2016.02.05-én vásároltam és kezdtem használni. 3 év garancia van rá.

40%-al drágább mint az energiatakarékos fénycső, viszont hatékonyabb, mert ugyanannyi energia felhasználással több fényt ad. Igazából most azt mondom, hogy drága dolog ez, még úgy is, hogy egy noname változatot vettem. De valamiért most nagy divat, mindenhová LED világítást raknak. Meglátjuk meddig bírja. Aztán az Osram 4500 Ft-os nem tudom mennyivel lenne jobb mint ez. Meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése