2016. március 14., hétfő

Álló ventilátor Ázsiából - Katasztrófa, szörnyű, minősíthetetlen, de működik


Még valamikor régen, legalább 10 éve vettük ezt a ventilátort. Sokat nem volt használva mert csak nyáron van rá szükség ha nagyon meleg van. Ha jól emlékszem piaci darab. Az idők során kicsit megroggyant már, persze új korában sem volt tökéletes. A lapátját az utcán találtam, mert az enyém eltört mikor egyszer véletlenül feldöntöttem a készüléket. Eredetileg kék volt. 


Korona a márkája, a mérete 16 inch, az stimmel.


Azt mondja: design in Taiwan. Azt, hogy hol gyártották már nem érdekes. Modell száma is van!
SF-101. A 60W kivételesen igaz. Q.C. Pass. Azaz átment a minőség ellenőrzésen. Minden attól függ mit ellenőriznek és mik az elvárások. Vagy nem néztek itt semmit, vagy az elvárás az volt, hogy megy vagy nem?


Erről majd később:


A fogyasztása:
1-es fokozat: 43W
2-es fokozat: 53W
Utánégető: 61W

Lássuk mi a baj ezzel a ventilátorral:



Azt terveztem, hogy megerősítem az állványt, hogy ne lötyögjön már ennyire. Neki is álltam szétszedni. És akkor ez a látvány fogadott. Az hagyján, hogy a fogyasztóvédelem mit szólna, de ez már nekem is szúrja a szemem! Ilyen taknyolást. A bejövő fázis és nulla vezeték forrasztása kritikán aluli. Egy tüsszentés tartja őket. Ha felborul a készülék (ami már előfordult) akkor simán leszakadhatnak a vezetékek, összeérnek, egy egészséges rövidzárat okozva. Jobb esetben levágja a biztosítékot, rosszabban ki is gyullad. Borzasztó.



Ott a lyuk, de nem dugta bele a munkásember, csak rátüsszentette a drótot. Na persze én megértem, hogy egy nap 5000 ilyet csinál ott a munkás 14 órán át két fillérért.


Kókadozik ahogy lóg a bele.


Ez a repedés úgy keletkezett, hogy rendeltetésszerűen volt használva.


Ez a kondenzátor ez kemény. Azért tört el, mert a csavar és a kondenzárotház között nem volt elég távolság, befeszült és ahogy rácsavarta, letört.



Ahogy egyre többet láttam, beláttam, hogy felesleges ennek egy megerősített keret mert a gond nem ott van. A gond az, hogy a fröccsöntött ventilátorlapát nincsen kicentírozva. Ennél fogva minél gyorsabban pörög, annál jobban kileng az egész ócska szerkezet. Tehát hiába csinálnék neki szuper állványt, valami előbb utóbb szétrázódna. Maga a motor tengelye jónak tűnik, a nagy rezgés a lapátoktól jön. Úgyhogy abban maradtam, hogy kicserélem a kondenzátort, megerősítem a forrasztásokat, kicsit meghúzom a csavarokat és marad így ahogy van. Egyes fokozaton annyira nem is remeg. A többit meg nem kell használni.

Rendeltem Kínából egy új kondit, így olcsóbb volt szállítással, mintha itthon vettem volna a boltban. 99 amerikai cent, azaz 280 Ft.


Felcsavaroztam ahogy a gyárban kellett volna, beforrasztottam.


Megerősítettem a hálózati bejövő kábelek forrasztásait, megcsiszoltam az érintkezőket.


Összeraktam......... és ugyan úgy néz ki amilyen volt, ugyan úgy működik mint eddig. Persze 10%-al kevésbé rezonál és nem fognak leszakadni a hálózati kábelek, rövidzárat okozva. De a lényeg, hogy működik. Ne vegyen senki ilyet, szerintem kicsivel drágábban sokkal jobb minőséget lehet kapni. Az árára persze már nem emlékszem mennyiért vettük.

UPDATE: Azóta már kicentíroztam a lapátot. Ebben a bejegyzésben írtam meg a történetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése