2016. június 3., péntek

Roadmaster 1992-es Indiai kerékpár felújítása 7. rész: Váz, sárhányók

Maratoni képnézegetés következik. A láncot úgy döntöttem lecserélem mert eléggé be volt állva.


Mindent egy poros néhol olajos réteg borított.



Vajon hány Roadmaster kerékpár van még használatban?


A kontra kar rögzítője.


A láncvédő egy csavaros bilinccsel van a vázcsőhöz rögzítve elöl, hátul a két villát összetartó csavarral van felerősítve.




Az első sárhányó.


A csavaros pálcák amikkel a tengelyhez vannak rögzítve a sárhányók.





A sarat előbb le kellett mossam.






A hátsó sárhányó alja fehérre van festve. Régebben volt egy ilyen szabály, hogy ilyennek kell lennie. De nem csak Magyarországon, nem csak szocialista országokban is láttam ilyet. Az okát nem ismerem. Gondolom, hogy éjszaka jobban látszódjon.



Elég rossz minőségű a fehér festés, mállik le.







Itt gyárilag kicsit megfolyt a fekete, előfordul. A minőség ellenőrzésen átment.






Száradnak az alkatrészek.


A kontrakar rögzítője leszedve és közelről.


Az ülés csövét satuba fogva tudtam csak kijjebb rángatni a vázcsőből.


Az elektromos kábel szigszalagos felfogatása.






Egy félig ló félig ember (Kentaur) nyilas.





Közben a hangyák is előjöttek levegőzni.


Nem kis munka után -mosás, csiszolás, rozsdamarás, lakkozás- valamivel jobban néz ki a váz. Sajnos a lakkozás nem biztos, hogy a legjobb megoldás a rozsdagátlásra.




A hátsó gumi sajnos olyan rossz állapotban volt, hogy szétnyílt. Ehelyett újat kellett vegyek. Az első még bírja. Csak a külső adta meg magát, a belsővel minden rendben.


Új lánc.


A bilincsek alá gumit raktam, hogy bénán nézzen ki és ne karcolódjon a festés.







A kis műanyag bütyök elvileg a zsírzószem. Nem feszegettem.



A láncfeszítők.






A küllőkre ezekkel a műanyagokkal van felfogatva a fényvisszaverő.






8. rész
6. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése