2016. június 24., péntek

Kedvenc ventilátorom centírozása - kiegyensúlyozása - Okostelefonnal!!

Egy korábbi bejegyzésemben bemutattam a Crown álló ventilátoromat. Itt a nyár, jó lenne használni, de ugye rezonál mint a fene mert nincsen kicentírozva a propellere. Gondoltam miért ne lehetne az okostelefonomat segítségül hívnom. Az interneten nem találtam sok segítséget vagy követendő példát, így magamnak kellett kipróbálni, hogy működik-e a dolog. Az okostelefonokban van gyorsulásmérő ami 3 irányú gyorsulást mér. Előre-hátra, oldalra, fel-le. X-Y-Z. Egyszerűen regisztrálni kell milyen erős alapból a rezgés, súlyt helyezni a lapátokra és figyelni mikor javul a helyzet. Ehhez hasonlóan működnek az autó kerék centírozó gépek is, csak azok azt is tudják, hogy mikor melyik helyzetben van a kerék. Hogyan is gondoltam én ezt:


Amit használok Androidos alkalmazást: Accelerometer Analyzer
Természetesen rengeteg program képes elmenteni a gyorsulásmérők adatait, én találomra választottam ezt, a lementett adatokat a számítógépen grafikusan ábrázolva látható a különbség

És a megvalósítás:


A grafikonon látható, mennyivel jobb lett a helyzet. A három szín az x,y,z tengely szerinti gyorsulási értéket mutatja.

Ilyen volt előtte:



És ilyen lett:


Három kis csík szigetelőszalag és egy okostelefon csodákra képes! Más elektromotorokat is ki lehet egyensúlyozni ezzel a módszerrel. Modellek propellereit, fűnyírót, esztergát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése